Procedura zgłoszeń wewnętrznych
Zgłoszenie wewnętrzne może być dokonane pisemnie w postaci papierowej lub w formie elektronicznej.
Składane zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i pełne wyjaśnienie przedmiotu sprawy: datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa, opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa, wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie, wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa, wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia, wskazanie adresu do kontaktu. Wzór formularza zgłoszenia stanowi Załącznik nr 2 do procedury zgłoszeń wewnętrznych.
Zgłoszenie w postaci papierowej może być dokonane poprzez:
- Wysłanie go na adres: Komendy Powiatowej Policji w Gorlicach, ul. 11 Listopada 56, 38-300 Gorlice, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „zgłoszenie wewnętrzne – do rąk własnych osoby upoważnionej, nie otwierać w sekretariacie”;
- Doręczenie osobiście do Biura Podawczego KPP w Gorlicach ul. 11 Listopada 56, 38-300 Gorlice, w zamkniętej kopercie z dopiskiem jak w pkt 1.
W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w § 9 ust. 2 procedury zgłoszeń wewnętrznych, zgłoszenie takie może być dokonane poprzez:
- wysłanie go na adres: sekretariat Komendanta Powiatowego Policji w Gorlicach, ul. 11 Listopada 56, 38-300 Gorlice, w zamkniętej kopercie z dopiskiem jak w ust. 3 pkt 1;
- doręczenie go osobiście do sekretariatu Komendanta Powiatowego Policji w Gorlicach, ul. 11 Listopada 56, 38-300 Gorlice, w zamkniętej kopercie z dopiskiem jak w ust. 3 pkt 1;
Koperta z dopiskiem, o którym mowa w ust. 3 i 4 nie może być otwierana przez osobę nieposiadającą pisemnego upoważnienia Komendanta Powiatowego Policji w Gorlicach do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych.
Dostęp do wiadomości złożonej w zamkniętej kopercie z dopiskiem „zgłoszenie wewnętrzne – do rąk własnych osoby upoważnionej, nie otwierać w sekretariacie” ma tylko: Komendant Powiatowy Policji w Gorlicach lub jego zastępca oraz upoważnione osoby.
Zgłoszenia w formie elektronicznej dokonywane są za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: (skargi@gorlice.policja.gov.pl) do którego przypisana jest indywidualna (imienna) skrzynka poczty elektronicznej koordynatora lub osoby go zastępującej.