Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wstęp deklaracji

Komenda Powiatowa Policji w Gorlicach (KPP Gorlice) zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.gorlice.policja.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2020-06-17

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2023-08-30

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Treści niedostępne:

  • niektóre dokumenty, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie zawierają elementów wymaganych ustawą,
  • niektóre dokumenty PDF nie są odczytywane przez programy dla osób niewidzących,
  • niektóre materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji.

Wyłączenia:

  • niektóre filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie posiadają napisów.

Przygotowanie deklaracji dostępności:

Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-21

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-09-17

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest podkomisarz Gustaw Janas, adres poczty elektronicznej rzecznik@gorlice.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu  47 83 44 277 lub 603-301-542. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej: komendant@gorlice.policja.gov.pl lub pod numerem telefonu: 47 83 44 301.

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie oraz wskazuje możliwy termin realizacji, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania wnoszący może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna – Komenda Powiatowa Policji w Gorlicach, ul. 11. Listopada 56

Uwaga - ze względu na specyfikę zadań Policji wizyty osób w Komendzie najczęściej mają charakter umówiony i osobie postronnej podczas pobytu zazwyczaj towarzyszy policjant/ka lub pracownik/czka cywilny. Skontaktowanie się przed wizytą pozwala na określenie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poinformowanie o udogodnieniach i ograniczeniach oraz ustalenie zasad poruszania się i załatwiania sprawy, w tym przedstawienie szczegółowych informacji o dostępności architektonicznej oraz zakres pomocy, która może zostać udzielona. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie pomieszczenia Komendy są udostępnione dla osób postronnych.

 

Rozwiązanie 1. – przyjazd/przyjście bez umówienia

Na teren Komendy wchodzi się lub wjeżdża od ulicy 11. Listopada. Przed wejściem jest parking z oznakowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.

Następnie należy skierować się do budynku głównego (wejście z poziomu chodnika) i wejść do budynku przez automatycznie otwierane drzwi.

Kolejno należy udać się na recepcję (na tym samym poziomie), gdzie pracownik wstępnie rozpozna sprawę, a następnie poprosi osobę, która zajmie się dalszym załatwianiem sprawy, w tym asystą podczas wizyty.

 

Rozwiązanie 2. – umówienie wizyty

Na wizytę można się umówić telefonicznie, dzwoniąc na numer 47 83 44 277, pisząc na adres rzecznik@gorlice.policja.gov.pl bądź do policjanta/pracownika zajmującego się przedmiotową tematyką lub sprawą.

Przed budynkiem Komendy znajduje się parking z miejscami dla pojazdów osób z niepełnosprawnością.

W dalszym przebiegu wizyty umówionej zostanie udzielona asysta pracownika/funkcjonariusza realizującego przedmiotową sprawę.

 

Uwagi ogólne:

 

  • budynek jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami - odrębne mijesce parkongowe przed wejściem, wejście z poziomu chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, winda dostosowana do osób z niepełnosprawnościami, dostosowane niektóre toalety (co najmniej jedna na każdym piętrze).
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • Na terenie Komendy nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
  • Osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym.
  • W budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji.
  • W budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego.

 

 

Usługa tłumacza języka migowego

W jednostce jest możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza Polskiego Języka Migowego i systemu języka migowego.

Jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego? Przejdź do: Informacje dla osób niedosłyszących.
W Komendzie mamy również możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego online.

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy z 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Bezpłatna usługa tłumacza (PJM, SJM, SKOGN) przysługuje osobom niepełnosprawnościami w rozumieniu Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, czyli osobom posiadającym urzędowe poświadczenie swojej niepełnosprawności oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

W jednostce jest możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza Polskiego Języka Migowego i systemu języka migowego.

 

Koordynator ds. zapewnienia dostępności

Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:

podkom. Grzegorz Szczepanek, adres poczty elektronicznej: grzegorz.szczepanek@gorlice.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 47 83 44 317.

 

Jednostki Terenowe Komendy Powiatowej Policji w Gorlicach:

 

Komisariat Policji w Bobowej znajduje się przy ul. Okrężnej 9 w Bobowej.

Budynek jest przystosowany w podstawowym zakresie do obsługi osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi dojazd wykonany z kostki brukowej, do schodów wejściowych do budynku dobudowany jest podjazd dla wózków inwalidzkich posiadający poręcze, budynek nie posiada windy. Wejście główne do budynku posiada drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów, za drzwiami znajduje się wiatrołap, z którego prowadzą drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów prowadzące do holu. Przy tych drzwiach zainstalowany jest dzwonek przywołujący – domofon. Drzwi otwierane automatycznie przez obsługę . W holu znajduje się recepcja – sekretariat, gdzie pracownik udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy. Następnie zostanie poproszona osoba, realizująca dany zakres spraw, która pomoże w jej realizacji. W holu budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami oraz pomieszczenie do przyjmowania interesantów,

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
  • Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
  • Informacje umieszczone w przestrzeni budynku są widoczne w pozycji stojącej.
  • W budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji.
  • W budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego. 

 

Komisariat Policji w Bieczu znajduje się przy ul. Kazimierza Wielkiego 33 w Bieczu.

Budynek nie jest przystosowany do przyjmowania osób z niepełnosprawnościami ruchowymi poruszających się na wózku, również brak jest odpowiednich toalet. 

Komisariat Policji w Bieczu ze względu na brak możliwości technicznych, zapewnia dostęp alternatywny dla osób z niepełnosprawnością ruchową, może polegać on na spotkaniu policjanta z osobą niepełnosprawną w domu lub innym dogodnym dla niej miejscu, po wcześniejszym telefonicznym wspólnie ustalonym terminie wizyty: kontakt telefoniczny: 478344400 .

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
  • Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
  • Informacje umieszczone w przestrzeni budynku są widoczne w pozycji stojącej.
  • W budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji.
  • W budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego.

 

Komisariat Policji w Uściu Gorlickim – 38-315 Uście Gorlickie 160.

Budynek jest przystosowany w podstawowym zakresie do obsługi osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi dojazd wykonany z kostki brukowej, budynek nie posiada windy. Wejście główne do budynku posiada drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów, za drzwiami znajduje się wiatrołap, z którego prowadzą drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów prowadzące do holu. Przy tych drzwiach zainstalowany jest dzwonek przywołujący – domofon. Drzwi otwierane automatycznie przez obsługę . W holu znajduje się recepcja – sekretariat, gdzie pracownik udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy. Następnie zostanie poproszona osoba, realizująca dany zakres spraw, która pomoże w jej realizacji. W holu budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami oraz pomieszczenie do przyjmowania interesantów,

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
  • Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
  • Informacje umieszczone w przestrzeni budynku są widoczne w pozycji stojącej.
  • W budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji.
  • W budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego.

 

Posterunek Policji w Łużnej – 38 - 322 Łużna 607.

Budynek jest przystosowany w podstawowym zakresie do obsługi osób niepełnosprawnych. Wszystkie pomieszczenia jednostki znajdują się na poziomie parteru. Do budynku prowadzi dojazd wykonany z kostki brukowej, budynek nie posiada windy. Wejście główne do budynku posiada drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów, za drzwiami znajduje się wiatrołap, z którego prowadzą drzwi jednoskrzydłowe bez przeszkód w postaci progów prowadzące do holu. Przy tych drzwiach zainstalowany jest dzwonek przywołujący – domofon. Drzwi otwierane automatycznie przez obsługę. W holu znajduje się recepcja – sekretariat, gdzie pracownik udzieli pomocy w rozeznaniu sprawy. Następnie zostanie poproszona osoba, realizująca dany zakres spraw, która pomoże w jej realizacji. W holu budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami oraz pomieszczenie do przyjmowania interesantów.

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
  • Personel nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.
  • Informacje umieszczone w przestrzeni budynku są widoczne w pozycji stojącej.
  • W budynku istnieje informacja wizualna, w postaci tablic o drogach ewakuacji.
  • W budynku znajduje się świetlny i dźwiękowy system powiadamiania alarmowego.

 

Uwagi dodatkowe

W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności architektonicznej osobą kontaktową jest podkom. Grzegorz Szczepanek, adres poczty elektronicznej: grzegorz.szczepanek@gorlice.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 83 44 317.

Powrót na górę strony